Wat we doen

Het doel van Stichting Open Nederland was om een bijdrage te leveren aan het heropenen van het sociale leven in Nederland. Hiervoor was de Stichting van februari 2021 t/m maart 2022 actief met het programma Testen voor Toegang.

Op dit moment is Nederland weer helemaal open en is Testen voor Toegang niet meer nodig. Onderstaand een overzicht van testaanbieders die het afgelopen jaar actief waren.

Testaanbieders konden zelf aangeven, waar, wanneer en hoeveel personen zij konden testen. Zo kon de markt inspringen daar waar er vraag was naar coronatesten.

De pandemie blijft onvoorspelbaar. Wanneer de situatie in Nederland verandert en het kabinet eventueel opnieuw besluit tot de inzet van toegangstesten dan staat de Stichting stand-by om mogelijk opnieuw haar bijdrage te leveren om het sociaal leven open te houden.

Testaanbieders

Het is op dit moment niet mogelijk voor geïnteresseerde partijen om zich aan te melden als testaanbieder voor Testen voor Toegang via de Open House procedure.

Toch blijft Stichting Open Nederland waakzaam voor veranderende omstandigheden met betrekking tot het coronavirus. Daarom stelt Stichting Open Nederland voor alsnog de Open House procedure weer open per juni 2022. Dit is uiteraard volledig afhankelijk van de actuele stand van het coronavirus en de op dat moment geldende overheidsmaatregelen.

Onderstaande testaanbieders waren tot 23 maart 2022 actief voor Testen voor Toegang.

Covid Checkup Logo