Wat we doen

Het doel van de Stichting Open Nederland is een bijdrage te leveren aan het heropenen van het sociale leven in Nederland. Dit doen wij door het faciliteren van testafspraken bij verschillende testaanbieders via het platform Testen voor Toegang. Met een negatief testbewijs kan een Coronabewijs worden verkregen in de CoronaCheck-app van de Rijksoverheid.

Met ingang van 11 oktober 2021 worden testaanbieders per test betaald en kunnen zij zelf aangeven waar, wanneer en hoeveel personen zij kunnen testen. Zo kan de markt inspringen daar waar er vraag is naar coronatesten.

Op dit moment zijn er meerderen partijen actief als testaanbieder voor Testen voor Toegang. Partijen die zich willen aanmelden als testaanbieder hebben daar elke maand (voor de 20e van de maand om 12.00) gelegenheid toe via de Open House marktuitvraag.

De overheid bepaalt welke evenementen wanneer en onder welke voorwaarden toegestaan zijn.

Testaanbieders

We zijn op dit moment nieuwe testlocaties aan het opzetten. Dagelijks worden er nieuwe testaanbieders en testlocaties toegevoegd.