Wat we doen

Het doel van de Stichting Open Nederland is een bijdrage te leveren aan het heropenen van het sociale leven in Nederland. Dit doen wij door het faciliteren van testafspraken bij verschillende testaanbieders via het platform Testen voor Toegang. Met een negatief testbewijs kan een Coronabewijs worden verkregen in de CoronaCheck-app van de Rijksoverheid.

Om dit de ondersteunen heeft Stichting Open Nederland met 11 testaanbieders testlocaties ingericht door heel Nederland. Voor de periode vanaf 11 oktober 2021 loopt er een nieuwe marktuitvraag voor testaanbieders. Vanaf dan worden testaanbieders per test betaald en kunnen zij zelf aangeven waar, wanneer en hoeveel personen zij kunnen testen. Zo kan de markt inspringen daar waar er vraag is naar coronatesten. Met de ingang van dit nieuwe systeem eindigen alle bestaande contracten met testaanbieders.

De eerste deadline voor inschrijving was maandag 20 september. Partijen die zich nog niet hebben ingeschreven maar die dat wel zouden willen doen, kunnen dit hier alsnog doen op 6 oktober voor 12 uur, op 20 oktober voor 12 uur en daarna weer elke maand.

Stichting Open Nederland faciliteert alleen de testafspraak. De overheid bepaalt welke evenementen per wanneer en onder welke voorwaarden weer open mogen.

TestlocaTIES

Er zijn op dit moment 120+ actieve testlocaties in Nederland