Wat we doen

Het doel van de Stichting Open Nederland is een bijdrage te leveren aan het heropenen van het sociaal leven in Nederland. Met een geldig coronatoegangsbewijs kunnen bepaalde culturele, sociale en sportieve evenementen weer veilig bezocht worden. De overheid bepaalt welke evenementen per wanneer en onder welke voorwaarden weer open mogen.

Om dit de ondersteunen heeft Stichting Open Nederland testlocaties ingericht door heel Nederland, met 11 testaanbieders, die zijn ingeloot na twee marktuitvragen. Iedereen die toegang wil tot een evenement, theater, café of andere locatie die gebruikt maakt van toegangstesten kan zich bij deze testlocaties gratis laten testen via Testen voor Toegang.

Gedurende de maanden april en mei 2021 vonden pilots plaats, waaraan geselecteerde organisatoren van evenementen en activiteiten deelnamen. In deze fase is het concept voor toegangstesten verder ontwikkeld en gevalideerd, en is de IT-ondersteuning opgezet.

TestlocaTIES

Er zijn op dit moment 110+ actieve testlocaties in Nederland

Laatst bijgewerkt op 1 juli 2021 (18:36)