Wat we doen

Het doel van Stichting Open Nederland was om een bijdrage te leveren aan het heropenen van het sociale leven in Nederland. De Stichting was van februari 2021 t/m maart 2022 actief met het programma Testen voor Toegang, wat per 1 september 2022 is overgedragen aan Dienst Testen van VWS.

Op dit moment is Nederland weer helemaal open en is Testen voor Toegang (voorlopig) niet meer nodig. Burgers kunnen geen gratis testafspraak meer maken via testenvoortoegang.nl

De pandemie blijft onvoorspelbaar. Wanneer de situatie in Nederland verandert en het kabinet eventueel opnieuw besluit tot de inzet van toegangstesten dan zal Dienst Testen van het ministerie van VWS dit faciliteren.

Testaanbieders

Onderstaande testaanbieders waren tot 23 maart 2022 actief voor Testen voor Toegang. Testaanbieders konden zelf aangeven, waar, wanneer en hoeveel personen zij konden testen. Zo kon de markt inspringen daar waar er vraag was naar coronatesten.

Per 1 september 2022 zijn alle operationele taken van Stichting Open Nederland overgedragen aan Dienst Testen van VWS.

Covid Checkup Logo