Testaanbieders

Alegria

Alegria Health B.V. kenmerkt zich al jaren als mensgerichte en verbindende organisatie binnen de gezondheidszorg. Zij zijn klantgericht, creatief, doortastend en flexibel. Sinds 2020 is Alegria Health B.V. actief met Covid-testen in IJmuiden, Amsterdam en Utrecht. Daarnaast hebben ze ook locaties voor diverse televisieprogramma’s en muziek shows zoals bijvoorbeeld het Eurovisie Songfestival. ‘Wij willen graag bijdragen aan het ‘normaliseren’ van onze samenleving, en ontvangen u graag op een van onze locaties.’

Ecolog Deutschland GmbH / Ecocare

Ecolog Deutschland GmbH runt sinds mei 2020 testcentra onder de naam EcoCare Center. De bedrijvengroep is opgericht door Nazif Destani en werkt als dienstverlener voor overheidsinstanties, internationale organisaties en bedrijven die actief zijn in crisisgebieden. De eigenaar van Ecolog is ND holding in Eindhoven. Ecolog heeft op dit moment meer dan 200 teststraten in Europa, waarvan het merendeel in Duitsland, maar ook in België, Luxemburg en Frankrijk. In Nederland heeft Ecolog 2 teststraten. ‘Het huidige initiatief om door testen de mensen weer van het zo belangrijke sociale leven te laten genieten, ondersteunen wij, omdat dit een cruciale stap is om een terugkeer naar het normale leven in al haar aspecten mogelijk te maken. Dit project heeft een belangrijke voorbeeldfunctie binnen Europa en dat is voor Ecolog een drijvende factor om hierin een rol te spelen.’

Bobeldijk VAW BV / Corona Sneltest Nederland

Corona Sneltest, begonnen in oktober 2020, heeft locaties in onder andere Alphen a/d Rijn, Amsterdam, Breda, De Bilt, omgeving Den Haag, Eindhoven, Groningen, Maastricht Airport, Mijdrecht, en Rotterdam. Oprichter Bas Bobeldijk, eigenaar van twee franchise supermarkten bij Jumbo, werkt nauw samen met huisarts Jaco Beeker, eigenaar van 11 huisartsenpraktijken in Nederland. Bobeldijk: ‘Door onze deelname aan Testen voor Toegang, kunnen we een bijdrage leveren aan het openen van de samenleving, waardoor mensen weer leuke dingen kunnen gaan doen, kunnen ontspannen en bedrijven en ondernemers weer omzet kunnen gaan draaien en hun bedrijfsactiviteiten weer kunnen gaan continueren.’

Covid Test Nederland / DAZA B.V.

De zorgprofessionals van Covid Test Nederland van Daza B.V. testen particulieren en bedrijven (preventief) op corona in eigen teststraten verspreid over Nederland en bieden de mogelijkheid om bij werkgevers op locatie te testen. DAZA B.V. is opgericht in oktober 2020 door Mart Groenman, Jan Zantinge en Almar Dassen en staat garant voor kwaliteit, integriteit en professionaliteit inde bestrijding van de corona pandemie. Daza BV heeft teststraten in Enschede, Hengelo, Lichtenvoorde, Hardenberg, Assen, Zwolle, Drachten, Leeuwarden, Duiven, Arnhem, Heerlen, Eindhoven, Tilburg, Breda, Dordrecht, Goes, Amsterdam, Nieuwegein, Leiderdorp en Alkmaar.

Check B.V. / Check Covid

De oprichters van Check B.V. - handelend onder de naam Check Covid - Jan van Ede, Bernardus Hendriks en Rogier de Groot, zijn ervaren ondernemers met een achtergrond in hiv-diagnostiek, bouw en projectontwikkeling. Check Covid is eind oktober 2020 van start gegaan en beschikt over testlocaties in Den Haag, Amstelveen, Apeldoorn en Bosch en Duin. De Groot: ‘Het is op economisch en maatschappelijk vlak van levensbelang dat Nederland weer open kan. Wij zijn trots dat wij ons steentje kunnen bijdragen.’

Hestia Cardiovascular Service Center B.V.

Hestia Cariovascular Service Center B.V. is sinds de uitbraak van de pandemie in Nederland betrokken bij de bestrijding. Vanuit een achtergrond als zorginstelling zijn de krachten van diagnostiek, IT en medische expertise op velerlei ziektegebieden gebundeld. De stap naar Covid testen was daarom een logische keuze in februari 2020. Sindsdien bedienen zij zakelijke en particuliere klanten in binnen- en buitenland. ‘Wij zijn er trots op dat we ook een bijdrage mogen leveren aan het toegankelijk maken van leuke activiteiten in Nederland. Voor ons is het gebied van West-Brabant, Zeeland, Rijnmond en Rotterdam uit de koker gekomen. Een mooie regio waarin genoeg te beleven is.’

Platalea BV / Wij Testen op Corona

Platalea BV is opgericht in 2005. Het is een samengesteld team van artsen uit de Covid-frontlinie, relevante ICT expertise, een event organisatie en twee senior managers, vanuit hun opgetelde kennis en ervaring, en gemotiveerd door een sterk maatschappelijk verantwoordelijk gevoel, een bijdrage leveren aan de Stichting Open Nederland.

Speed Covid Test B.V.

Speed Covid Test B.V. is opgericht op 20 januari 2021 en beschikt over testlocaties in de provincies Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht, Gelderland en Friesland. Oprichter Carlos Daal is een ervaren ondernemer in de veiligheidsindustrie, horeca en retail. Naast het testen op de eigen testlocaties, is de organisatie ook ervaren met het leveren van maatwerk en testen bij evenementen en bedrijven waarbij kwaliteit, veiligheid en service centraal staan. ‘Het is een eervolle taak om een bijdrage te kunnen leveren aan het herstel van de samenleving en evenementen op een gezonde en veilige manier opnieuw mogelijk te maken voor jong en oud.’

Tunica Trading B.V.

Snellecoronatest, Sneltestloket en Coronatestbaarn hebben voor dit project de handen ineengeslagen om de overheid zo goed mogelijk te kunnen helpen bij het weer openstellen van Nederland voor evenementen. De ondernemers zijn sinds oktober 2020 actief binnen hun teststraten en hebben samen meer dan 60 duizend testen uitgevoerd verspreid over meer dan 10 locaties.  ‘Wij vinden het belangrijk om op een verantwoorde manier de samenleving zo snel mogelijk weer te heropenen. Enerzijds om de economie draaiende te houden dan wel weer op te starten en anderzijds om mensen de mogelijkheid te geven om op een veilige manier evenementen te bezoeken en hiermee plezier aan het leven te vergroten.’