white printer paperr

Update: Meeste testafspraken verwerkt

Zaterdag stonden 100.000 testafspraken gepland voor Testen voor Toegang. Met name de teststraten in de regio Amsterdam waren volgeboekt maar ook in bijvoorbeeld Groningen, Utrecht en Zeeland was het druk

De IT systemen hadden eerder op de dag nog wat vertraging door de technische aanpassingen die vrijdagmiddag zijn gedaan na de hackpoging, waardoor e-mails met testresultaten later aankwamen. Dit was om 16:00 uur opgelost. Door de vertragingen in het systeem is bij sommige testaanbieders in de ochtend een achterstand ontstaan bij het invoeren van testresultaten, met name in de regio Amsterdam.

Verreweg het grootste deel van de 100.000 mensen had aan het einde van de middag hun testuitslag ontvangen en ook de supporters voor de wedstrijd Denemarken-Wales zijn op tijd binnengekomen bij de Arena met hun testuitslag.

Voor enkele duizenden mensen wordt de achterstand nog weggewerkt. Wij werken er hard aan om dit op te lossen maar wij kunnen helaas niet garanderen dat iedereen vanavond nog hun testresultaat krijgt en sommige resultaten volgen mogelijk pas in de nacht of morgenochtend. Wij vragen hiervoor begrip.