people gathering at concert

Tot nu toe bijna 150.000 afspraken geboekt voor het weekend

Voor komend weekend zijn er op dit moment (donderdag 24 feb 12:00) bijna 150.000 afspraken gepland voor Testen voor Toegang.

Zaterdag lijkt de drukste dag te worden met vooralsnog 61.000 testafspraken. De teller staat voor vrijdag op circa 50.000 afspraken en voor zondag op 38.000. De ervaring leert dat veel mensen hun test veelal één of twee dagen van te voren boeken en de verwachting is dat het aantal afspraken nog verder oploopt. Vorig weekend boekten uiteindelijk 153.000 mensen een test.

Met name in de zuidelijke regio’s is het drukker dan voorgaande weken in verband met carvanal. Met een landelijke testcapaciteit van circa 600.000 testen per dag kan iedereen terecht voor een test. Wel kan lokaal drukte ontstaan. We roepen bezoekers daarom op om niet tot het laatste moment te wachten met het boeken van hun testafspraak en op tijd te komen voor hun test. Ook vragen we mensen alleen een test te boeken als ze deze ook nodig hebben.

Vanaf vrijdag heb je alleen een negatief testbewijs nodig voor toegang tot ongeplaceerde binnen-evenementen met meer dan 500 personen. Mensen kunnen hiervoor een gratis testafspraak boeken via www.testenvoortoegang.org.