people gathering at concert

Testen voor Toegang bereidt zich voor op druk weekend

Testen voor Toegang bereidt zich voor op een druk testweekend, met op dit moment meer dan 260.000 geboekte testafspraken. Circa 60.000 mensen hebben voor donderdag een testafspraak gemaakt. Voor vrijdag zijn dit er 130.000 en op zaterdag staan vooralsnog iets meer dan 70.000 afspraken geboekt. Dit aantal kan nog verder oplopen.

Met name in de regio Amsterdam zijn veel afspraken gemaakt voor een test maar bijvoorbeeld ook rondom Venlo, waar dit weekend het festival Stereo Sunday plaatsvindt.

Vanaf dit weekend hanteren de meeste testlocaties langere openingstijden: van 7:30 tot 19:30 uur op donderdag en van 07:00 tot 22:00 uur op vrijdag en zaterdag. Op andere dagen blijven de openingstijden 08:00 tot 18:00 uur.

In aanloop naar het weekend heeft Stichting Open Nederland aanvullende tests uitgevoerd om te verifiëren dat de IT systemen zijn voorbereid op de drukte.

Deze week werden van maandag t/m woensdag al 55.000 testafspraken geboekt die zonder problemen verliepen.

Stichting Open Nederland heeft in opdracht van het ministerie van VWS meer dan 100 testlocaties gerealiseerd door het hele land. Bezoekers kunnen een gratis test boeken via www.testenvoortoegang.org en hun negatieve testuitslag omzetten in een coronatoegangsbewijs via de CoronaCheck-app of via www.coronacheck.nl. Zo kan aan de deur betrouwbaar geverifieerd worden of iemand de afgelopen 40 uur negatief is getest op corona.

Neem voor persvragen contact op via het contactformulier.