person in blue jacket holding white textile

Meer dan half miljoen testafspraken voor Testen voor Toegang en verdere toename testlocaties

In de week van maandag 1 t/m zondag 7 november werden 534.000 afspraken geboekt voor Testen voor Toegang. Daarmee oversteeg dit het aantal van twee weken eerder, toen er bijna een half miljoen testen in één week werden geboekt.

De drukste dagen waren wederom vrijdag en zaterdag met respectievelijk 123 en 173 duizend testafspraken. Ook zondag was drukker dan afgelopen twee weken, met ruim 78.000 testafspraken voor een gratis coronatest. Circa 50% van de bezoekers gaf aan een test te boeken voor een bezoek aan een restaurant, café of discotheek. 5% van de bezoekers gaf aan de test te boeken om te gaan sporten.

Het aantal testlocaties is ook verder toegenomen. In totaal zijn er nu 42 testaanbieders aangemeld via de Open House procedure van Stichting Open Nederland, waarvan er inmiddels 24 zijn aangesloten op de CoronaCheck-app, met meer dan 680 testlocaties.

Alle beschikbare locaties zijn te vinden bij het maken van een testafspraak via testenvoortoegang.org. Een overzicht van historische testdata en testlocaties is te vinden op de website van Stichting Open Nederland.