Eerste 250 nieuwe testlocaties aangesloten bij Testen voor Toegang

Bezoekers kunnen vanaf vandaag hun afspraken boeken bij de eerste 250 testlocaties voor Testen voor Toegang. Dit aantal zal de komende tijd nog verder toenemen.

Op 9 september is een Open House procedure gestart om testcapaciteit in te kopen waarbij testaanbieders vanaf 11 oktober per afgenomen test worden betaald en zelf kunnen aangeven waar zij testlocaties openen.

Naar aanleiding van de eerste inschrijfmogelijkheid op 20 september zijn 28 partijen geselecteerd die zich hebben aangemeld met meer dan 400 locaties – aanzienlijk meer dan de 125 locaties die tot en met 10 oktober ingezet werden. De verwachting is dat de komende weken nog meer testaanbieders zullen deelnemen en aangesloten partijen kunnen ook meer locaties openen dan ze hebben aangemeld.

Om op de CoronaCheck-app en Testenvoortoegang.nl aangesloten te worden doorlopen alle testaanbieders een zorgvuldig goedkeuringsproces van respectievelijk de Rijksoverheid en Stichting Open Nederland om de privacy en veiligheid te waarborgen. De eerste 9 testaanbieders zijn inmiddels volledig aangesloten. De rest zit nu in het proces van aansluiting en volgt daarna.

De aangesloten locaties zijn in te zien op de website van Stichting Open Nederland en het aanbod wordt dagelijks bijgewerkt in het afsprakenportaal op testenvoortoegang.nl.

Partijen die zich nog niet hebben ingeschreven maar die dat wel zouden willen, kunnen zich hier alsnog aanmelden tot 20 oktober voor 12 uur en daarna weer elke maand.