person in blue jacket holding white textile

Aantal aanbieders en locaties Testen voor Toegang stijgt verder

Afgelopen week zijn wederom 10 nieuwe aanbieders aangemeld om aangesloten te worden bij Testen voor Toegang. In totaal zijn daarmee nu 38 bedrijven aangemeld met meer dan 500 locaties, waarvan er tot nu toe meer dan 400 zijn aangesloten.

Stichting Open Nederland startte 9 september in opdracht van het ministerie van VWS een Open House procedure om testcapaciteit in te kopen, waarbij de testaanbieders per afgenomen test worden betaald. Hiervoor zijn  op 20 september 28 testaanbieders geselecteerd met meer dan 400 locaties. Na de tweede inschrijftermijn op 6 oktober komen  hier nog eens 10 testaanbieders bij met samen meer dan 90 locaties.

Om op de CoronaCheck-app en Testenvoortoegang.nl aangesloten te worden doorlopen alle testaanbieders een zorgvuldig goedkeuringsproces van respectievelijk de Rijksoverheid en Stichting Open Nederland om de privacy en veiligheid te waarborgen.

De eerste 17 testaanbieders zijn inmiddels volledig aangesloten en er zijn op dit moment meer dan 400 locaties beschikbaar waar mensen zich gratis kunnen laten testen. De andere aanbieders zitten nu in het proces van aansluiting en het aantal locaties zal nog verder toenemen.

De aangesloten locaties zijn in te zien op de website van Stichting Open Nederland en bij het maken van een afspraak via testenvoortoegang.nl.

Partijen die zich nog niet hebben ingeschreven maar die dat wel zouden willen, kunnen zich hier alsnog aanmelden tot 20 oktober voor 12 uur en daarna weer elke maand.

Volledige lijst testaanbieders

De volgende testaanbieders zijn op dit moment aangesloten op de CoronaCheck-app en Testen voor Toegang:

1. Alegria Health
  2. Bobeldijk V.A.W. / CSN Testen
  3. Covid Testcentrum Amstelland B.V.
  4. Covidia Nederland B.V.
  5. Ecolog Deutschland GmbH
  6. Health Services The Netherlands B.V.
  7. Health Tests & Supplies B.V.
  8. HOW ARE YOU DIAGNOSTICS B.V.
  9. Le Lab B.V.
  10. Lead Healthcare
  11. MJ Care Facilities B.V.
  12. NOMO Medical B.V.
  13. Speedcovidtest B.V.
  14. Tunica Trading B.V.
  15. U-Diagnostics Holding B.V.
  16. Virusspeedcheck B.V.
  17. Zorg4ons

De volgende testaanbieders zijn aangemeld voor Testen voor Toegang en zitten nu in het proces van aansluiting:

1. ATTG B.V. (One Self B.V.) (Covid Plus)
  2. Carelab (Carephar B.V.)
  3. DAZA B.V.
  4. De Bio Smile BV
  5. Hestia Cardiovascular Service Center B.V.
  6. Mas Medisch Consult
  7. Nivamo B.V.
  8. Stichting Medic Kliniek
  9. Corona Test Center (Dawn Holding BV)