person in blue jacket holding white textile

Meer dan 400 locaties aangemeld voor Testen voor Toegang vanaf 11 oktober

Voor de periode vanaf 11 oktober worden 28 testaanbieders aangesloten bij Testen voor Toegang, die zich hebben ingeschreven met in totaal meer dan 400 locaties. Dat is het resultaat van de Open House uitvraag van Stichting Open Nederland. Er kunnen zich nog meer partijen aanmelden.

Stichting Open Nederland startte 9 september in opdracht van het ministerie van VWS een Open House procedure om testcapaciteit in te kopen, waarbij de testaanbieders per afgenomen test worden betaald. Dit is een belangrijk verschil met de huidige situatie, waarbij testaanbieders een beschikbaarheidsvergoeding ontvangen op basis van testcapaciteit.

De nieuwe partijen zullen worden aangesloten op het afsprakenportaal op testenvoortoegang.org en kunnen dan zelf aangeven waar en wanneer zij testen aanbieden. Zo kan de markt inspringen daar waar er vraag is naar coronatesten.

De testaanbieders kunnen vanaf 4 oktober hun locaties toevoegen zodat mensen daar vanaf 11 oktober terecht kunnen voor een test. Testaanbieders mogen ook na 11 oktober nog meer plekken openen en alle locaties zijn vanaf die datum vindbaar via testenvoortoegang.org.

Met de ingang van dit nieuwe systeem eindigen straks alle bestaande contracten met testaanbieders. Van de 28 partijen zijn er negen die op dit moment ook al aangesloten zijn bij Testen voor Toegang.

Partijen die zich nog niet hebben ingeschreven maar die dat wel zouden willen, kunnen zich hier alsnog aanmelden tot 6 oktober 12 uur, op 20 oktober voor 12 uur en daarna weer elke maand.

Volledige lijst

De volgende testaanbieders zijn vanaf 11 oktober aangesloten bij Testen voor Toegang:

• Alegria Health
  • Bobeldijk / CSN Testen
  • Carelab
  • Corona Test Center (Dawn Holding BV)
  • Coronatest Almere
  • Covid Testcentrum Amstelland B.V.
  • Covid-19 Kliniek
  • CovidtestLimburg
  • DAZA BV
  • De Bio Smile B.V. (CoronaPCRTesten.nl)
  • ECOLOG DEUTSCHLAND GMBH
  • Esculink (Covidia  Nederland B.V.)
  • Health Services The Netherlands h/o Testservice
  • Healthcheckcenters BV / U-Diagnostics Holding B.V.
  • Hestia Cardiovascular Service Center B.V.
  • How Are You Diagnostics B.V.
  • Le Lab B.V. (The Corona Lab)
  • Lead Healthcare Covid Services
  • Mas medisch consult (Covid Consult – Handelsnaam van Marlisa B.V.)
  • MJ Care Facilities BV / COVID Sneltestpunt
  • Nivamo BV (Planjecoronatest.nl)
  • One Self B.V. (ATTG B.V.)
  • Speed Covid Test B.V.
  • Spoedtest B.V.