white printer paperr

94.000 afspraken voor Testen voor Toegang

In de week van maandag 30 augustus t/m zondag 5 september werden 94.000 testafspraken geboekt via Testen voor Toegang.

Meer dan 11.000 testen waren voor de Dutch Grand Prix, die plaatsvond van 3 tot 5 september. De meeste bezoekers die een test nodig hadden maakten hiervoor van te voren een afspraak in de buurt van hun woonplaats. Daarnaast werden meer dan 5.000 afspraken gemaakt bij een speciaal daarvoor ingerichte testlocatie in Zandvoort, voor bezoekers die meerdere dagen in de omgeving verbleven.

Met toegangstesten kunnen organisatoren van geplaceerde evenementen zoals sportwedstrijden of concerten met zitplaatsen meer mensen toelaten. Bezoekers kunnen een gratis test boeken via www.testenvoortoegang.org en hun negatieve testuitslag omzetten in een coronatoegangsbewijs via de CoronaCheck-app of via www.coronacheck.nl.