white printer paperr

522.000 afspraken voor Testen voor Toegang

In de week van maandag 22 t/m zondag 28 november werden 522.000 afspraken geboekt voor Testen voor Toegang. De drukste dagen waren vrijdag 26 en zaterdag 27 november met respectievelijk 108.000 en 114.000 boekingen.

Op vrijdag 26 november kondigde het kabinet nieuwe maatregelen aan. Zo geldt vanaf zondag 28 november een sluitingstijd voor (niet-essentiële) locaties tussen 17.00 uur en 05.00 uur. Het coronatoegangsbewijs blijft daarnaast van toepassing op plekken zoals de horeca, evenementen, sportwedstrijden en culturele voorstellingen.

Bezoekers die niet zijn gevaccineerd of geen herstelbewijs hebben kunnen een coronatoegangsbewijs verkrijgen op basis van een negatieve testuitslag verkregen via Testen voor Toegang. Hiervoor kan een gratis afspraak gemaakt worden bij meer dan 800 locaties via testenvoortoegang.nl. Een negatieve testuitslag is 24 uur geldig.

Een overzicht van historische testdata en testlocaties is te vinden op de website van Stichting Open Nederland.