white printer paperr

372.000 afspraken voor Testen voor Toegang

In de week van maandag 21 t/m zondag 27 februari werden 372.000 afspraken geboekt voor Testen voor Toegang. Met name in het weekend werden meer testen geboekt voor grote binnen-evenementen, waaronder een aantal carnavalsfeesten die met toegangstesten doorgang konden vinden. Dit verliep overal zonder problemen.

Op vrijdag werden 80.000 testafspraken gemaakt en zaterdag 26 februari was de drukste dag, met 106.000 boekingen. Wel lag het no-show percentage dit weekend hoger dan in voorgaande weken. In de regel laat 85-90% van de mensen die een testafspraak boeken zich daadwerkelijk testen, dit weekend lag dit rond de 70%.

Het blijft daarom belangrijk dat mensen alleen een test boeken als ze deze daadwerkelijk nodig hebben. Op dit moment is een toegangstest vereist voor bezoek aan een binnen-evenement met meer dan 500 personen, zonder vaste zitplaatsen.

Een overzicht van historische testdata voor Testen voor Toegang is te vinden op de website van Stichting Open Nederland.