Een afspraak maken voor een toegangstest? Bezoek dan Testen voor Toegang

Realisatiefase

Stichting Open Nederland bereidt in opdracht van de overheid nu ook de realisatiefase voor. Om de beoogde capaciteit te bereiken en het Testen voor Toegang programma tegen maatschappelijk verantwoorde kosten uit te voeren, is Stichting Open Nederland op 7 april een marktuitvraag gestart. Hiermee zijn eind april zeven nieuwe testaanbieders aangesloten. Vanaf 30 april loopt er een nieuwe marktuitvraag voor extra testcapaciteit.

Uitbreiden van toegangstestcapaciteit

De Stichting heeft eind maart 2021 van het ministerie van VWS de concept overeenkomst ontvangen voor de verdere opschaling in fases. Het budget wordt per fase berekend en afgestemd met VWS. De Stichting heeft voor de uitvoeringsfase inkoopadviesbureau Procurance ingeschakeld om de markt te betrekken.

Via een advertentie in landelijke dagbladen en op www.stichtingopennederland.nl is de start van deze toelatingsprocedure bekendgemaakt. Op 7 april vond een digitale bijeenkomst plaats waarin geïnteresseerde partijen zijn geïnformeerd over de toelatingsprocedure, die sloot op 16 april om 12:00 uur. Van de 44 partijen die zich hadden ingeschreven zijn er uiteindelijk zeven ingeloot (zie nieuwsbericht). In overleg met de partijen en het ministerie van VWS is gekeken op welke locaties teststraten worden ingericht of verder worden opgebouwd voor evenementen vanaf mei.

Vanaf 30 april loopt er een nieuwe marktuitvraag voor extra testcapaciteit. Voor meer informatie zie het nieuwsbericht over de uitbreiding van de testcapaciteit.

Testaanbieders

Alegria Health B.V.

Alegria Health B.V. kenmerkt zich al jaren als mensgerichte en verbindende organisatie binnen de gezondheidszorg. Zij zijn klantgericht, creatief, doortastend en flexibel. Sinds 2020 is Alegria Health B.V. actief met Covid-testen in IJmuiden, Amsterdam en Utrecht. Daarnaast hebben ze ook locaties voor diverse televisieprogramma’s en muziek shows zoals bijvoorbeeld het Eurovisie Songfestival. ‘Wij willen graag bijdragen aan het ‘normaliseren’ van onze samenleving, en ontvangen u graag op een van onze locaties.’

Bobeldijk VAW BV/ Corona Sneltest Nederland

Corona Sneltest, begonnen in oktober 2020, heeft locaties in onder andere Alphen a/d Rijn, Amsterdam, Breda, De Bilt, omgeving Den Haag, Eindhoven, Groningen, Maastricht Airport, Mijdrecht, en Rotterdam. Oprichter Bas Bobeldijk, eigenaar van twee franchise supermarkten bij Jumbo, werkt nauw samen met huisarts Jaco Beeker, eigenaar van 11 huisartsenpraktijken in Nederland. Bobeldijk: ‘Door onze deelname aan Testen voor Toegang, kunnen we een bijdrage leveren aan het openen van de samenleving, waardoor mensen weer leuke dingen kunnen gaan doen, kunnen ontspannen en bedrijven en ondernemers weer omzet kunnen gaan draaien en hun bedrijfsactiviteiten weer kunnen gaan continueren.’
www.coronasneltestnederland.nl

Check B.V./Check Covid

De oprichters van Check B.V. - handelend onder de naam Check Covid - Jan van Ede, Bernardus Hendriks en Rogier de Groot, zijn ervaren ondernemers met een achtergrond in hiv-diagnostiek, bouw en projectontwikkeling. Check Covid is eind oktober 2020 van start gegaan en beschikt over testlocaties in Den Haag, Amstelveen, Apeldoorn en Bosch en Duin. De Groot: ‘Het is op economisch en maatschappelijk vlak van levensbelang dat Nederland weer open kan. Wij zijn trots dat wij ons steentje kunnen bijdragen.’
www.checkcovid.nl

Covid Test Nederland/ DAZA B.V.

De zorgprofessionals van Covid Test Nederland van Daza B.V. testen particulieren en bedrijven (preventief) op corona in eigen teststraten verspreid over Nederland en bieden de mogelijkheid om bij werkgevers op locatie te testen. DAZA B.V. is opgericht in oktober 2020 door Mart Groenman, Jan Zantinge en Almar Dassen en staat garant voor kwaliteit, integriteit en professionaliteit inde bestrijding van de corona pandemie. Daza BV heeft teststraten in Enschede, Hengelo, Lichtenvoorde, Hardenberg, Assen, Zwolle, Drachten, Leeuwarden, Duiven, Arnhem, Heerlen, Eindhoven, Tilburg, Breda, Dordrecht, Goes, Amsterdam, Nieuwegein, Leiderdorp en Alkmaar.
www.covidtestnederland.nl

Ecolog Deutschland GmbH

Ecolog Deutschland GmbH runt sinds mei 2020 testcentra onder de naam EcoCare Center. De bedrijvengroep is opgericht door Nazif Destani en werkt als dienstverlener voor overheidsinstanties, internationale organisaties en bedrijven die actief zijn in crisisgebieden. De eigenaar van Ecolog is ND holding in Eindhoven. Ecolog heeft op dit moment meer dan 200 teststraten in Europa, waarvan het merendeel in Duitsland, maar ook in België, Luxemburg en Frankrijk. In Nederland heeft Ecolog 2 teststraten. ‘Het huidige initiatief om door testen de mensen weer van het zo belangrijke sociale leven te laten genieten, ondersteunen wij, omdat dit een cruciale stap is om een terugkeer naar het normale leven in al haar aspecten mogelijk te maken. Dit project heeft een belangrijke voorbeeldfunctie binnen Europa en dat is voor Ecolog een drijvende factor om hierin een rol te spelen.’
www.ecolog-international.com en www.ecocare.center.com

Covidia Nederland B.V./ Esculink

Covidia Nederland B.V. is een samenwerkingsverband tussen Covidia en Esculink. Covidia is actief in Zwitserland, Duitsland en Nederland op het gebied van softwareplatformen voor het management van testresultaten en toegangscontrole. Samen met Esculink, die actief is als SARS-CoV-2 testpartij met zowel PCR als antigeen testen, heeft Covidia de handen ineengeslagen om op te schalen naar een kwalitatief en landelijk dekkend testplatform. ‘Covidia Nederland is vereerd dat zij hier een bijdrage aan mag leveren en steunt SON waar mogelijk in de realisatie van haar doelstellingen.’

Hestia Cardiovascular Service Center B.V.

Hestia Cariovascular Service Center B.V. is sinds de uitbraak van de pandemie in Nederland betrokken bij de bestrijding. Vanuit een achtergrond als zorginstelling zijn de krachten van diagnostiek, IT en medische expertise op velerlei ziektegebieden gebundeld. De stap naar Covid testen was daarom een logische keuze in februari 2020. Sindsdien bedienen zij zakelijke en particuliere klanten in binnen- en buitenland. ‘Wij zijn er trots op dat we ook een bijdrage mogen leveren aan het toegankelijk maken van leuke activiteiten in Nederland. Voor ons is het gebied van West-Brabant, Zeeland, Rijnmond en Rotterdam uit de koker gekomen. Een mooie regio waarin genoeg te beleven is.’
www.hestia-csc-.com

Platalea BV/ Wij Testen op Corona

Platalea BV is opgericht in 2005. Het is een samengesteld team van artsen uit de Covid-frontlinie, relevante ICT expertise, een event organisatie en twee senior managers, vanuit hun opgetelde kennis en ervaring, en gemotiveerd door een sterk maatschappelijk verantwoordelijk gevoel, een bijdrage leveren aan de Stichting Open Nederland.
www.wijtestenopcorona.nl

Speed Covid Test B.V.

Speed Covid Test B.V. is opgericht op 20 januari 2021 en beschikt over testlocaties in de provincies Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht, Gelderland en Friesland. Oprichter Carlos Daal is een ervaren ondernemer in de veiligheidsindustrie, horeca en retail. Naast het testen op de eigen testlocaties, is de organisatie ook ervaren met het leveren van maatwerk en testen bij evenementen en bedrijven waarbij kwaliteit, veiligheid en service centraal staan. ‘Het is een eervolle taak om een bijdrage te kunnen leveren aan het herstel van de samenleving en evenementen op een gezonde en veilige manier opnieuw mogelijk te maken voor jong en oud.’

Tunica Trading B.V.